۱۳۸۹ بهمن ۴, دوشنبه

ساختمان ها و مناظر دیدنی جهان

با هم (  سفر ) کنیم

با  کلیک  بر روی نام هر کدام از کشورها می توانید به آنجا سفر کنید و از بناهای تاریخی و مناظر زیبای آنها لذت ببرید

ایتالیا : ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است.امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته است و جزو هشت کشور صنعتی محسوب میشود.نکته جالب در مورد نقشه ی کشور ایتالیا این است که نقشه ی این کشور شبیه چکمه می باشد.

فرانسه فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی است و همچنین فرانسه سومین کشور اروپاست و فقط روسیه و اوکراین از این کشور اروپایی وسیع ترنداین کشور با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، آندورا و اسپانیا مرز زمینی مشترک دارد.

آمریکا:آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و چهارمین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود

اسکاندیناوی : شبه جزیره‌ای در شمال اروپا و دربرگیرندهٔ سه کشور سوئد، نروژ، دانمارک است.
تبار مردم این کشورها به وایکینگ‌ها می‌رسد.

بلغارستان: جمهوری بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه‌های بی‌نظیری دارد و در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی محسوب می‌شد. به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است. بلغارستان با کشورهای یونان، ترکیه، رومانی، صربستان و جمهوری مقدونیه همسایه است.

رومانی : کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است.

آلمان: آلمان که نام رسمی آن جمهوری فدرال آلمان است در قاره اروپا واقع شده و از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوییس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند هم‌مرز است.

آرژانتین: آرژانتین از لحاظ وسعت دومین کشور آمریکای جنوبی و در فهرست وسعت کشورها هشتم در جهان است.

اسپانیا: کشوری‌ واقع در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا است.

کانادا : کانادا شمالی‌ترین کشور واقع در آمریکای شمالی است.

یونان : این کشور به عنوان مهد تمدن مغرب زمین و زادبوم دموکراسی، فلسفه غرب، بازی‌های المپیک، علوم سیاسی، نمایشنامه ‌نویسی (شامل هردو نوع کمدی و تراژدی) قابل توجه است.

ژاپن : کشوری است آسیایی در شرقی‌ترین بخش خاور دور. زبان مردم این کشور، زبان ژاپنی است.

آفریقا: آفریقا یا اِفریقا دومین قاره پنهاور جهان پس از آسیا است.

پرتقال : پُرتُغال کشوری در جنوب غربی اروپا است . پایتخت آن لیسبون است.

اتریش.: یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است.

استرالیا: کشوری است توسعه یافته در نیمکره جنوبی. سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ استرالیا هستند.

کوبا : کشوری است تشکیل شده از مجمع الجزایری واقع در PENISDETERORISTE پایتخت آن هاوانا است

جزایر کارائیب : منطقه کارائیب که هند غربی و ناحیه آنتیل هم نامیده می‌شود ، نام منطقه‌ای است در قاره آمریکا.
منطقه کارائیب، شامل دریای کارائیب ، جزایر این دریا و کرانه‌های مجاور این دریا می‌شود.منطقه کارائیب ، در جنوب شرقی آمریکای شمالی، و در شرق آمریکای مرکزی و در شمالغربی آمریکای جنوبی قرار گرفته‌است.

آلاسکا: بزرگ‌ترین ایالت کشور ایالات متحده آمریکا است. که به واسطه معادن غنی و نیز نفت یکی از ثروتمندترین ایالت‌های این کشور محسوب می‌شود. پایتخت آن ژونو، و شهرهای مهم آن فیربنکس، نوم، و انکوریج هستند.

مجارستان : کشوری است در اروپای مرکزی. پایتخت آن بوداپست است.

کرواسی : کشوری است واقع در منطقه بالکان.

لوکس آمبورگ

مکزیک : پایتخت آن مکزیکوسیتی، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا است. اولین آثاری که از انسان در مسوآمریکا (مکزیک کنونی) به دست آمده متعلق به ۴۰ هزار سال پیش است. مکزیک همچنین مهد یکی از مهم‍‌ترین تمدن‌های باستان، آزتک، بوده‌است. مکزیک در قرن ۱۶ میلادی توسط هران کورتس کشف شد و در سال ۱۵۱۹ تمدن‌های بومی مکزیک از سوی اسپانیایی‌ها مورد حمله قرار گرفتند.

لهستان : نام بین‌المللی جمهوری خلق لهستان پولند ( Poland ) و نام محلی آن پولسکا ست.

اسرائیل : کشوری در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه است. و پایتخت آن شهر اورشلیم است. اسرائیل تنها کشور عمدتا یهودی در جهان است . در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ میلادی، سازمان ملل متحد، طرح تقسیم فلسطین به دو کشور اسرائیل و فلسطین و اداره شهر اورشلیم، به صورت بین‌المللی را تصویب کرد. این طرح موافقت سران صهیونیست را در پی داشت اما فلسطینیان و دولت‌های عرب منطقه، بی‌درنگ آن را رد کردند. در نتیجه از تاریخ ۳۰ نوامبر ۱۹۴۷ تا ۱۴ مه ۱۹۴۸، میان شبه ‌نظامیان فلسطینی و یهودی، نبردهای خونینی در گرفت. این کشور هم‌چنین میزبان بناهایی مقدس در سه دین ابراهیمی یعنی یهودیت، مسیحیت و اسلام و میزبان اماکن مقدس دین بهائی است. مردم این کشور از لحاظ امید به زندگی، دارای یکی از بالاترین شاخص‌ها در میان کشورهای جهان هستند.اسرائیل بالاترین میزان آزادی را در میان کشورهای منطقه خاورمیانه دارند.

ایرلند : نام کشوری به پایتختی دوبلین است که در جزیره ایرلند، در شمال‌غرب قارهٔ اروپا واقع شده‌است.

اسکاتلند : کشوری است در نیمه شمالی جزیره بریتانیا در شمال غرب اروپا.
نیوزلند : یا زلاندِ نو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، نیوزیلند فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به طوریکه استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است.

سنگاپور : سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند.

هنگ کنگ

تایلند : کشوری است در جنوب شرقی آسیا. پایتخت آن و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک است.

تایلند2 : کلمه تای Thai به معنی آزادی است و تایلند یعنی سرزمین آزادی.

ترکیه : کشوری اوراسیایی است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر